Tentang Mek Rose

Friday, October 31, 2014

Sejarah Energizing Soy Protein (ESP) SHAKLEE


Shaklee telah menghasilkan minuman yang bersumberkan protin soya sejak 1961 lagi dan yang pertama di dunia. Kajian & penambahbaikan ke atas ESP dibuat dari semasa ke semasa.

Back in 2008, pertama kali saya diperkenalkan dengan ESP, saya sudah jatuh cinta sebab saya memang suka soya. :-) Perisa vanilla pulak tu. Memang lagi tertarik la kan...


INFO
  • Diiktiraf seluruh dunia dengan mempunyai kajian klinikal yang sangat meluas & komprehensif. 
  • Merupakan protin berkualiti tinggi yang pernah di hasilkan.
  • Diperbuat daripada “non-GMO” – (non-Genetically Modified Organism) yang mana ianya diproses pada kadar suhu yang rendah.
  • Setiap 850g (Satu tin ESP) dihasilkan daripada 30kg kacang soya.
  • Mampu memberi sumber tenaga segera & boleh bertahan lama.
  • Menjamin penyediaan 9 asid amino penting yang tidak dapat dihasilkan oleh tubuh manusia.
  • Diperkaya dengan 5 sumber VITAMIN & 4 sumber MINERAL.
  • Sesuai untuk semua peringkat umur.
  • Kandungan Indeks Glisemik (G.I) yang rendah iaitu 39 menjadikan ianya sangat sesuai kepada penghidap kencing manis.
  • Satu hidangan ESP shaklee bersamaan dengan 2 kali ganda daging, 4 kali ganda telur, 12 kali ganda susu.
  • Rendah lemak, Tiada Kolestrol, Tiada Asid Uric & Sangat mudah diserap oleh tubuh manusia.


Rupa ESP pertama yang dihasilkan in 1961


ESP terkini


ESP dijadikan sebagai makanan pengganti untuk orang yang sedang berdiet & yang menjaga kesihatan optimum kerana ESP mempunyai zat-zat tersendiri yang mampu membuatkan badan kita rasa sihat & cerdas.



Wednesday, October 8, 2014

Makan2 simple sempena aidil adha..

Assalamualaikum...

Cerita di hari raya haji tahun ni agak lain dr yg  lain sbb org beraya di kampung..tapi kami beraya di shah alam..hehe. Ni ade kaitan ngan kenaikan rege petrol pon iye jugok...takpela x ralat sgt pon tak balik kg seb mak saya baru lagi mai singgah shah alam jln2 umah anak2..then 20 september lepas baru je balik kg hubby jenguk omak eh....so okla tu kan..baru je jumpa org tua memasing..


Menu simple je sy masak...Ketupat Nasi, Rendang Daging Perak & Seketul kek Red velvet..hhhehe gigih mendeco komee.....


potong kek sebelum gerak2 khas coti2 sempena anniversary :-)


ade surprise sejambak bunga bila masuk bilik hotel....wah2..romantika di amor laki den...


muka heppy dpt jalan2..act dah lama tak cuti2 camni sbb memasing bz...






acara mandi kolam la ditunggu anak2...:-)



nila tempat kami menginap...Nilai Springs Resort Hotel..
bes tempat ni...dikelilingi hutan..sejukk je suasana...its a surprise from hubby sebenornye...dia cakap duk umah je tak p mana2..alih2 ajak p bercuti...heheh tq en suami....:-)


ok till then....daaa XoXo!!

Saturday, October 4, 2014

6th anniversary & Selamat Hari Raya Aidil Adha 2014

Assalamualaikum...

alhamdulillah...syukur kepada Allah..harini genap 6 tahun usia perkahwinan kami. semoga Allah sentiasa memberkati keluarga kami & kekal hingga ke akhir hayat..amin yarabbal alamin..

raya tahun ni tak balik kg...inshaAllah akan jln2 ke negeri sembilan...lepak2, makan2 & santai2...anniversary kan. apo laie kenela berseronok..tamo sedih2 heheh



pic kami berlima tak banyak...hehhehe so pic sama ngan header..wakakakakka...

ok..doakan kami bahagia till jannah...amin..:-)